Wij zijn een SCOL school
Home Onze school Het Gebouw

Het Gebouw

Het gebouw - de springplank leiden

Samen met twee andere basisscholen, een peuterspeelzaal, een bibliotheek, welzijnswerk, een huisarts en diverse maatschappelijke instanties maakt De Springplank deel uit van de Multifunctionele Accommodatie Het Gebouw.

Binnen Het Gebouw bestaan veel en verschillende vormen van onderlinge samenwerking. Deze onderlinge samenwerking verloopt constructief en draagt bij aan de verdere ontwikkeling van de kinderen. Een voorbeeld hiervan is de samenwerking op het gebied van zorg en vroegvoorschoolse educatie (VVE). Ten behoeve van de ontwikkeling van het jonge kind werken het peutercentrum, de peuterspeelklas, maatschappelijk werk, de naschoolse opvang, de kleutergroepen van de drie basisscholen in Het Gebouw en de oudercoördinatoren intensief samen.

De kracht van de samenwerking binnen Het Gebouw is dat er veel extra aanbod is voor kinderen, als ook voor de ouders. Meer over dit aanbod kunt u terugvinden onder het kopje ‘Extra aanbod’. Binnen dit stevige netwerk van samenwerkende partners blijft De Springplank een zelfstandige school met een eigen identiteit.

• Functioneel