Wij zijn een SCOL school
Home Onze school Gewoon goed onderwijs

Gewoon goed onderwijs

De Springplank werkt opbrengst- en handelingsgericht met daarbij aandacht voor de talenten van iedere leerling. Dit wordt gerealiseerd door een krachtig team, dat bestaat uit een gezonde mix van ervaren leerkrachten en jonge leerkrachten met nieuw potentieel.

De basis wordt uiteraard gevormd door het taal-, lees- en rekenonderwijs, waarbij gebruik gemaakt wordt van de nieuwste methodes. Naast deze basisvakken besteden we ook aandacht aan andere vakken zoals wereldoriëntatie, cultuur en techniek, omdat wij onze leerlingen breed willen laten ontwikkelen. Wereldoriëntatie bijvoorbeeld komt bij ons op school aan de orde bij de vakken aardrijkskunde, geschiedenis, natuurkunde, biologie, godsdienst (verschillende culturen) en verkeer.

Ook vinden wij het belangrijk dat onze leerlingen hun talenten kunnen benutten en vergroten op het gebied van kunst, cultuur, natuur en techniek. Dat zij hiermee kennismaken, leren begrijpen en ervan kunnen genieten.

Verder spelen sport en bewegen een belangrijke rol op onze school. Ook dit is wat ons betreft een zaak van hoofd, hart en handen. Bij de sport komt ook het sociale aspect naar voren: leren bewegen doe je altijd samen.

Bij het geven van deze vakken werken we samen met externe partners, zoals bijvoorbeeld Sportief Onderwijs, Naturalis, Technolab en BplusC.

• Functioneel